FANDOM

Nowe odcinki Świat Według Kiepskich
Numer Odcinka Nazwa Odcinka Opis odcinka
481 Tytoń

Wstając rano Ferdek napotyka na korytarzu pana Edzia z wielkim worem tytoniu okazuję się że ten tytoń został przysłany do Ferdka od najmłodszego kuzyna z Ameryki. Ferdek czytając list załączony do worku tytoniu uświadamia sobie że jak ktoś daję coś za darmo to grzech nie przyjąć, po potwierdzeniu odbioru przesyłki Ferdynand stawia wór na stole i rozmyśla nad jego użyciem. Kiedy pyta Paździocha o chęć sprzedania i Paździoch sprawdza tytoń okazuję się że to nie jakiś tam tytoń tylko tytoń chmielowy. Ferdek szybko anuluję swoją chęć sprzedania tytoniu i zostaję nałogowym palaczem.

482 Przyćmienie

Ferdynand przebudzając się w nocy i wybierając się do toalety zauważa że kompletnie pogorszył mu się wzrok, lecz nie budząc nie pokoju po załatwieniu swoich spraw wraca do łóżka. Rano okazuję się że mieszkańcy kamienicy całkiem oślepli, Ferdek szukając przyczyny przypomina sobie, że wczoraj w telewizji mówili o przesileniu cienia, lecz jak się okaże to nie jest powodem ślepoty. Powodem będzie dezodorant Haliny, którym bardzo często się psikała na korytarzu i jego obrębie. Wszyscy trafiają do szpitala.

483 Rrrratunku

Ferdek przechodząc po korytarzu zauważa młodą cygankę, która twierdzi że jest córką Ferdynanda. Ferdek szukając odwołania od tej sprawy zaprasza cygankę do siebie upija ją i wmawia, że jej ojcem jest sąsiad Marian Paździoch, po wielu komplikacjach wynikających z tego problemu Ferdek wyjeżdża z Badurą na wieś.

484 Sprzedaż

Paździoch otrzymał od kolegi pracującego w fabryce dużą ilość zabawek. Na drugi dzień Ferdynand widzi cały korytarz w zabawkach i oskarża Paździocha o zablokowanie korytarza i brudne interesy. Paździoch proponuję Ferdkowi wspólny interes i prosi o przechowanie części rzeczy w domu Ferdka. Paździoch i Ferdek otwierają nielegalny sklep z zabawkami. Później dochodzi do małej kłótni pomiędzy Paździochem a Ferdkiem. Z wyniku czego każdy ma swój sklep Ferdek u siebie a Paździoch u siebie i zaczyna się ostra rywalizacja o klienta.

485 Hop PRYK

Ferdynand oglądając telewizje a konkretnie program „Co nowego i dobrego?” dowiaduję się że na terenie całego Wrocławia od jutra rusza akcja w której będą rozdawane napoje energetyzujące firmy „PRYK”. Ferdynand idąc drogą eksperymentu miesza je z piwem i zyskuję nie pożądany zadziwiający efekt który pozwala po spożyciu na wysokie skoki. Zafascynowany Ferdek postanawia mieszać piwo z tym napojem i sprzedawać je. Pierwszym i ostatnim klientem będzie Jolancia, która kupi sporą ilość tych napoi i zacznie sprzedawać je drożej na szeroką skalę, czym zainteresuję się policja i dojdą do głównego producenta i sprzedawcy Ferdka.

486 Zdrada Halina od pewnego czasu wraca później z pracy niż zwykle i częściej bierze nocne dyżury. Zaniepokojony Ferdek spodziewa się najgorszego...(Po kilku zwrotach akcji takich jak śledzenie żony Ferdka przez Edzia, kilkudniowego zamknięcia Haliny w domu i żądania wytłumaczenia okazuję się że to była zwykła pomyłka i przez Ferdynanda przełożony Haliny ze szpitala ma wpaść do domu i powiedzieć co myśli o kilkudniowym braku Haliny w pracy. Zdenerwowana Halina podejrzewa iż zostanie zwolniona ale jak się okazuję nic się poważnego nie stanie i po niespodziewanym ale miłym obiedzie w towarzystwie ordynatora szpitala w którym pracuję Halina, Mariolka rozkochuję się w panu Antku, na co bardzo negatywnie reaguję Ferdek.
487 Wyporzyczalnia

Pewnego dnia Ferdek spotyka Paździocha który wyrzuca stertę kaset video, kiedy okazuję się że Paździochowi są one nie potrzebne, Ferdek przyjmuję je w celu kolekcjonerskim. Poczym otwiera wypożyczalnię w piwnicy.

488 Nuda

Ferdynand rozmyślając nad swoim życiem zastanawia się co to naprawdę jest nuda. Najpierw udaję się do Mariolki z pytaniem lecz otrzymał zbyt prostą i nie satysfakcjonującą odpowiedź. Później zasięga do książek w ,którym znajduję informacje na temat tak zwanej nudy i wyczytuję że kilkadziesiąt lat temu ludzie tworzyli grupy w których znajdowali swoje cele, hobby, zajęcia itp. Ferdynand postanawia założyć taką grupę w kamienicy i rzuca wyzwanie nudzie. Swoją grupę w skrócie nazywa: N.U.D.A [nieodpowiednie uporządkowanie dnia atrakcjami].Ferdek angażując i zapraszając do grupy wszystkich lokatorów kamienicy poszerza swoje horyzonty i ruszą z akcją odnudzenia całej Polski.

489 Muzeum Ferdek wpada na pomysł otwarcia muzeum wódki w swoim domu. Oczywiście na samym początku wszystko wydaję się nie realne ale z pomocą sąsiadów,Waldusia Jolanci i prezesa Kozłowskiego udaję się otworzyć takie wyjątkowe muzeum. Zadowolony Ferdek zaczyna poszukiwać swoich starych butelek po wódce i umieszcza je w specjalnej gablocie na korytarzu. Boczek zajmuję się rozreklamowaniem muzeum. Paździoch pomaga w dostawię rzadkich butelek po wódce. Walduś z kolei jest modelem w reklamie, [stoi z wódką w ręku i czyta etykietę z lekkim wytrzeszczem oczu] wymyśloną przez Boczka. A prezes Kozłowski został zmuszony do sponsoringu przez Jolancie.
490 Strata

Odcinek „Strata” jest specjalny ponieważ w tym odcinku Jolanta porzuca Waldka i wyjeżdża do Ameryki. Załamany Waldek lekko staczając się zasięga do alkoholu i staję się coraz bardziej leniwy. Pocieszenie znajduję u Ferdynanda i jak za starych lat siadają na fotelu z browarkiem i w leniwych obłokach oglądają telewizje.

491 Koks

Waldek od pewnego czasu sprowadza dziwnego kolegę, który okazuję się po pewnym czasie dilerem. Zdruzgotana Halina postanawia zmusić Ferdka żeby porozmawiał z Waldkiem o jego kolegach. Ferdynand z początku jest traktowany przez dilera jako szanowany człowiek co podoba się Ferdkowi i Ferdynand dzięki temu pozwala koledze Waldka przetrzymywać narkotyki w piwnicy. Jak się okazuję na drugi dzień Waldek sprowadza drugiego kolegę trochę bardziej spiętego i wyrozumiałego, który mniej mile okazuję się tajnym policjantem.

492 Tymoteusz Rex Paździoch ze zbiorów paleontologicznych dziadka odtwarza w piwnicy gatunek T-Reksa. Okazuje się być łagodnym stworzeniem (ze względu na to, że traktuje Mariana jak ojca). Sąsiadów niepokoi znoszone przez Paździocha wielkie ilości mięsa do piwnicy. Marian potajemnie opiekuje się niegroźnym przez niego nazwanym Tymoteuszem Reksem. Mógł z nim wychodzić wyłącznie nocą gdy nikogo nie było. Następnego dnia Ferdek schodzi do piwnicy po ziemniaki i napotyka ogromnego gada. Przerażony chce donieść na Paździocha na kolegium, ale Marian wytłumaczył, że jest on nie groźny. Aby dobić targu z Ferdkiem, Paździoch kupuje mu szkrzynkę wódki. Ferdek polubił Tymoteusza ze względu ,że on też lubi pić alkohol. Niestety kiedy inni mieszkańcy kamienicy dowiedzieli się o potworze oświadczyli, że nie zamierzają tego znosić. Ferdek i Marian stają w obronie wielkiego kolosa. Kozłowski postanawia razem z mieszkańcami zabić bestię. Marian i Ferdek uciekają na grzbiecie stwora w stronę rzeki Odry. Paździoch krzyczy do Tymoteusza żeby uciekał na wolność. Nagle nadchodzą mieszkańcy z widłami i pochodniami. Wnet wyskakuje Kopciński i rzuca w Reksa widłami po czym wpada do rzeki. Ferdek i Paździoch przeżywają żałobę. Następnego dnia Boczek idzie do piwnicy po buraki. Nagle znajduje dwa duże jaja. Zdziwiony myśli, że to jaja strusia i postanawia zrobić z nich omlet. Wnet z nich wykluwają się dinozaury o twarzy Mariana i Ferdka mówiąc do Boczka !Paszoł won! Boczek zbladł.  
493 Królestwo jedzenia Pewnego dnia Boczek zostaje porwany przez ludzi burgery do królestwa jedzenia. Został skazany przez króla Kabanosa na śmierć za niemoralne obżarstwo. Boczek uważa, że to ukryta kamera. Przed dzień egzekucji Arnold przebywa w lochach. Ferdek i Paździoch postanawiają go uratować. Kiedy dostają się do tej krainy zdają sobie sprawę, że jedzenie ma kolosalne rozmiary i mieszka w niej wiele ludzko podobnych stworzeń (byli zrobieni z jedzenia). Po piętach depczą im generał Banan i komandor Pomarańcza z gwardią królewską (głównie burgerami i rybami). Po uwolnieniu Boczka chcą uciekać do świata ludzi, ale psuje się Wartburg Mariana. Król Kabanos chcąc wzmocnić swe siły pożera własnych poddanych by się rozrósł do giganta. Bierze w wielkie łapska Mariana i Ferdka. Boczek śmieje się myśląc nadal, że to ukryta kamera. Paździoch mówi mu, że to nie ukryta kamera ale prawdziwe jedzenie. Kabanos pożera Mariana. Kiepski mówi żeby Boczek sobie przypomniał w czym naprawdę jest dobry. Kabanos pożera Ferdka. Boczek nie mógł się nagłowić w czym jest dobry. Kabanos bierze w kolosalną dłoń Arnolda i mówi do niego ,,Im więcej zjem tym będę silniejszy,,. Boczka olśniło słowo jeść i nagle wpadł w szał i po kawałku zaczął pożerać tyrana. Po pożarciu króla Boczek wypluwa Ferdka i Mariana. Po powrocie do domu sąsiedzi urządzają wielką ucztę z resztek z królestwa jedzenia z okazji uratowania Boczka. 
494 Zgnite jajka Halina przypadkowo oblewa herbatą genitalia Waldka. Chłopakowi grozi bezpłodność. Kiepska zaczyna mieć wyrzuty sumienia. Wraz z Ferdkiem zaczynają się obawiać, że nie będą mieć wnuków. Tym bardziej, że Jolasia postanawia wziąć rozwód z mężem i znaleźć lepszy model. Ostatecznie lekarz informuje, że nie obejdzie się bez operacji. Po długich i nerwowych chwilach spędzonych w szpitalu przez rodzinę Kiepskich, ostatecznie Walduś wychodzi z sali operacyjnej z gigantycznym przyrodzeniem, które ledwo mieści się w jego spodniach. Jolasia mdleje.
495 Kolos Podczas libacji alkoholowej u Kiepskich z okazji imienin Ferdynanda, męska część gości zaczyna sprzeczać się o rozmiar swojego przyrodzenia.